UX – A plea for some inefficiency

Illustratie, UX en Service Design

It used to be quantitative data and qualitative data, the what and the why. Today it’s big data and thick data. Big data is véry big these days. But it’s not enough to get a complete picture. So I drew this story why it’s still essential to pay attention to the other kind of data: why you need to get out of your head and have real conversations with your customers.


Zorg voor UX

Cartoon, Illustratie, UX en Service Design

Op 31 mei organiseerden wij bij VGZ het user experience event “UX | Voor de zorg” met o.a. sprekers van het Alexander Monro Ziekenhuis, Thuisarts.nl en VGZ zelf.

De directe aanleiding was dat we afgelopen jaar grote stappen hebben gemaakt met het afnemen van gebruikerstesten in ons eigen usability lab. Een van de dingen waar ik erg trots op ben dat ik daar een bijdrage aan heb kunnen leveren.

Ik was betrokken bij de organisatie van het evenement en maakte voor de eerste lezing o.a. onderstaande illustraties over de zorgmarkt en hoe wij als organisatie richting een agile structuur kantelen om snel en flexibel aan onze digitale dienstverlening te kunnen werken.